Vihar

Helyzetjelentés, alkotás, vázlatolás, amatőr lét

 

Ahogyan ígértem, hoztam mutiba dolgokat abból a pixel borzalomból amin már egy ideje dolgozom vért izzadva. (Nemlátszikrajta) (Ezamúgyiserőskifejezés)
 
Olyan hű de nagy pillanatképeket nem tudok hozni, mert nincsenek pillanatok, csak szobák meg a fő karakter. Szóval max olyat tudok mutatni, hogy most az étkezőben ácsorog, most meg lement a pinyóba... Szegénykém amúgy sem valami fotogén. Jobban is megcsinálhattam volna, de na, életem legelső meganimált pixel karakteréhez képest azért talán annyira nem borzalmas. Még akkor sem, ha úgy mozog, mint akinek összeragadtak a lábai. Így is teljesen átméreteztem az alap karakter settet, mert ha megtartottam volna az eredeti méreteket, akkor nagyítóval kellene nézni a srácot. (32×32, ez nagyon pici!) Mellesleg időközben elkereszteltem, a neve Jade lett. Csak úgy... a semmiből.
 
    
 
Az összes lámpa fel-le kapcsolható :3
 
Szóval itt van pár pillanatkép azokból a szobákból amik még kinéznek valahogyan. Szerintem észrevehető, hogy melyik képek készültek szerkesztő nézetben és melyikek élőben, azaz teszt közben. Azért remélem nem csalódtatok nagyot. ... Én mondtam, hogy nem egy díjnyertes alkotás. xD De nézzük a jó oldalát, innen már csak felfelé visz az út.
 
Aztán időközben (pont a legjobbkor a project grafikai részének a vége felé) rájöttem, hogy nem ártott volna először kicsit felkészülni erre a dologra. Mondjuk létrehozni egy palettát, vagy csak alap színeket és úgy bővíteni szépen lassan ahogyan haladok. Figyelni kicsit jobban a színharmóniára, hogy a színek lehetőleg passzoljanak egymáshoz, ne legyen egyik sem túlságosan rikító vagy sötét a másikhoz képest. De tudjátok hogy van ez, ha az ember először áll neki valaminek, akkor hajlamos csak úgy belevágni és akkor bumm bele, félúton meg rájön, hogy hát talán nem így kellett volna. Szóval a tanácsom mindenkinek, aki ilyesmivel akar foglalkozni az az, hogy először is döntse el, hogy a játéka az a világos tündérkert vagy a sötét és lehangolt árnyalatú sikátorok színeiben fog pompázni. Ehhez mérten pedig csináljon egy alap színekből álló palettát amivel elkezdi a dolgot. Kiválasztani az alap (kontúr) rajzoló színt, ha kontúrokkal dolgozik pl, ilyemsi. Aztán az alap színeket világosítsa, sötétítse, (lehetőleg az összes színt hasonló mértékben) alakítsa amíg egy pofás paletta nem áll össze amivel elkezdheti a dolgot. Innentől pedig nem lesz nehéz ráhangolódni és bővíteni azt a palettát.
 
Nem vagyok egy pixel artist, de azt hiszem talán ez nem rossz kezdésnek. Mindenesetre sokkal jobb annál, amit én csináltam. Persze ez attól is függ, hogy mit akar megmutatni a készítő. Egyszerű grafikával is el lehet mondani egy nagyszerű történetet. Csak számolni kell azzal, hogy az egyszerű grafika lehet manapság nem kelti fel az emberek figyelmét, mert mindenkinek az agyon hypeolt grafikás legjobb látványos darabok kellenek és ránézésre megmondják a játékodról, hogy "szar" mert úgy néz ki ahogyan, anélkül, hogy vennék a fáradtságot arra, hogy kipróbálják. Persze léteznek ellenpéldák is.
 
Most pedig megmutatom mennyi munka van sokszor egy-egy egyszerűnek tűnő dologgal. A játékos csak találkozik ezekkel a dolgokkal játék közben, de néha nem is sejtjük, hogy egy-egy event, kirakós mögött mégis mennyi munka rejlik. Nem mintha olyan hű de nagy dolgot akarnék mutatni, de azért elszórakoztam vele egy darabig.
 
  
 
Elnézést a gyatra minőségért, a telefonom ezer éves és ez még egész jó kép tőle...
 
Az első két kép a tervezői fázist mutatja. Előszedtem a lapokat és szépen levezettem mit akarok kihozni az egész eseményből. Egy csúsztathatós kirakón dolgoztam, biztosan mindenki látott már olyat. Én imádom őket, szóval megpróbáltam reprodukáli egyet ilyen formában. Ehhez pedig először is meg kellett csinálni a grafikát, a mozgatható részekhez, a nem mozgatható részekhez, stb. Aztán ezt az egész grafikát összevágni és betenni a settbe, majd a settet betölteni a programba amiben majd használjuk. De itt is figyelni kell logikusan a méretekre, hogy mit hova tesz az ember a setten belül. Beállítani, hogy melyik grafikai darab milyen tulajdonságokkal rendelkezzen, pl át tudjon-e rajta haladni a karakter vagy sem. Ilyen apróságok. Aztán ha a programban a megfelelő térképen összerakjuk a kirakót, akkor be kell raknunk még a darabokat amiket majd mozgatunk. Egy külön eseményben megírjuk, hogy milyen feltételek mellett melyik darab hova mozogjon. Egyesével, minden kockára vonatkozóan. Ezért is rajzoltam le és írtam ki azokat a koordinátákat, mert ezt mind-mind bele kellett írnom a kódba. Egyszerűbb volt csak ránézni a papírra és beírni, mint ki-be lépegetni a Database pontból és egyesével nézegetni az eventek számait és a helyzetüket. Az utolsó kép már a program szerkesztőjében készült... Ahogy látszik.
 
Vagy éppen mondhatnám a számbekérő felületet is. Az még egy szép halál volt. Minden számra megírni egyesével az eseményeket, ide-oda állítani a kapcsolókat, a változók értékei figyelembe venni amiket felvesznek az event közben.
 
 
 
Az első képen az 1-es szám eventje látható. Elindítom a számbekérést rajta, majd hang és grafikai effekt, aztán a gomb változójához hozzáadok egyet ami azt jelzi, hogy ezt a gombot nyomta meg a játékos, ezek után bekapcsolom a kapcsolót ami a szám megjelenítéséért felel a kijelzőn, végül pedig tovább léptetem az eseményt ahol majd a második számot kérem be. A második képen a törlést írtam meg. Ha nem jó számkombinációt írt be a játékos, akkor egyszerűen nem történik semmi, így törölni kell a kijelzőt és visszaállítani mindent, hogy újra próbálkozhasson. Visszaállítani az összes kapcsolót, az összes változó értékét, stb.
 
Tudom, hogy ezek mind most semmit nem mondanak senkinek, csak meg akartam mutatni, hogy az egyszerűnek tűnő dolgok mögött is sok munka van sokszor. Nem elég csak ismered a program lehetőségeit amiket felkínál, gondolkodnod kell, neked kell összerakni a dolgot felhasználva azt, amihez nyúlhatsz, amit a program ad.
 
Ami engem meg a project alakulását illeti, egyelőre letettem a programot, hogy mással haladjak. A legnagyobb rémálmomhoz érkeztünk, a történet vázlatához. Ha ezt nem tudom összerakni, akkor lőttek az egésznek. Ez a lelke az egész dolognak. Bár most egyelőre kis szünetet engedtem meg magamnak, mert eddig szinte megállás nélkül dolgoztam rajta, így elérkezett egy kis fej kiszellőztetési idő. Jót fog tenni. Arról nem is beszélve, hogy nemrég összefutottam Természet Istenanyánkkal aki pusztán kedvességből úgy hasba rúgott, hogy napokig félholt állapotban tudtam csak létezni.
 
De ha már a történetnél tartunk, akkor nézzük meg kicsit közelebbről ezt a problémát is. Én úgy vagyok ezzel az egésszel, hogy az ember csináljon bármit, kezdje ott, hogy előszed egy jegyzet füzetet vagy egy darab papírt és írja le a vázlatot. A történet vázlatát amit majd a későbbiekben ki akar dolgozni. Vagy ha nincs összefüggő vázlat csak pár ötlet és pár karakter, akkor írja csak le az ötleteit amikből majd dolgozik. Legalábbis én itt kezdtem a dolgot. Persze, nem vagyok sem író, sem képregény rajzoló, sem pedig olyan jaj de nagy játék készítő, de aki ilyesmikbe akar belevágni, annak ezt a megoldást ajánlom. Ha csak úgy belevágunk egy-két jó ötlet meg pár karakter nyomán a dolognak, akkor hamar szembesülhetünk problémákkal amik akár el is akaszthatják a folyamatot. Ha levezeted először az egész nagy kép vázlatát, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy még az elején kiszúrod a hibákat meg a logikailag nem éppen passzoló dolgokat. Lehet hülyeségnek tűnik, de én, mikor így dolgozom, akkor van, hogy a dokumentum vagy jegyzetek végére kérdéseket is teszek fel magamnak annak érdekében, hogy kibogózzam a logikai problémákat. Ez a karakter hogyan csatlakozik be a története és konkrétan mi a szerepe? Ennél a helyszínnél mik lesznek a lényeges pontok, biztosan kell ez a történetbe? A főszereplőnek miféle céljai vagy motivációi vannak? Ez elég ahhoz, hogy ezt meg azt tegye? ... Általában akkor teszek fel magamnak ilyen kérdéseket, mikor elakadok. Hátha egyszer csak megvilágosodok. Nem árt ha az ember ismeri a saját történetét meg a saját karaktereit.
 
Ha van valakinek valami más megszokott módszere a történet felépítésre vagy vázlatoláshoz, akkor szívesen elolvasnám. :D Hátha ti okosabbak vagytok, mint én.
 
Nem esett még róla szó, pedig az elején kellett volna megemlítenem. A játékomhoz az RPG Maker VX Ace-t használom. Ez lényegében egy olyan program, amivel játékokat lehet létrehozni. Kereskedelmi forgalomba is hozhatod az elkészült játékodat ha abban nincs semmi olyan alapanyag (grafika, hang, zene, stb) ami más tulajdonát képezné vagy amit lenyúltál valahonnan szó nélkül. Ha megveszed ezeket a dolgokat (az alap programmal jött sett is ilyen) vagy saját magad készíted el őket, esetleg olyan alkotó munkáit használod akik megengedik, hogy az alkotásaikat felhasználják kereskedelmi célra szánt játékoknál is, akkor nincs probléma. Ja, és nem árt az sem, ha megveszed a programot is. Az RPG Maker sorozat első részei ingyenesen letölthetőek (94, 98, 2k, 2k3, XP). Persze, mint sok más programot, ezt is lekalózkodhatod a netről ha nincsenek nagy szándékaid vele, pusztán csak az időtöltés meg a barátait szórakoztatása. (Legalábbis legjobb tudásom szerint így működik a rendszer.)
 
Mindezek ellenére belebotlottam egyszer egy olyan fórumos beszélgetésbe ahol az egyik emberke arra akart választ kapni, hogy sokan miért nem szeretik a Makeres játékokat, miért "divat" nem szeretni őket. Na most ez is egy sokszorosan összetett probléma. Adott ez a program, amit azoknak készítettek, akik - nyilván - nem jártasak a játék készítésben, de mégis el akarják kezdeni valahol. Nem nehéz a program felépítése, könnyen kezelhető, érthető minden benne, beépített segítség is van. Na most ha adott egy kezdő emberke, akkor hiába van ott neki egy program ami sokmindenre képes, nem valószínű, hogy először olyan munkát tud lerakni vele ami majd megérinti mindenki szívét. Ebbe is bele kell jönni, ki kell tapasztalni, meg kell tanulni mire képes a program és tovább kell gondolni a dolgokat, hogy te, mint készítő mit tudsz kezdeni ezekkel a funkciókkal. Itt jön be amit feljebb is írtam, hogy hiába van egy pöpec programod, ha nem tudsz gondolkodni, akkor nem sokat érsz vele, csak addig jutsz ameddig az alap beállítások vannak. De erre most sok más példát is mondhatnék. Hogy a számítástechnika területén maradjunk, ott vannak mondjuk a Vocaloidok. Sokat nagyon utálják őket, mert olyan robotikus a hangjuk, ami teljesen logikus, hiszen csak programok. Rengeteg, rengeteg csapnivaló és borzalmas vocaloid dal van a neten, szóval megértem, hogy az átlag ember véleménye ez róluk. Viszont vannak eldugva ékkövek is. Olyan dalszerzők, cover készítők, akik csodákat képesek művelni ezekkel a programokkal. Akik úgy képesek megszólaltatni őket, hogy szinte emberi minőséget adnak vissza. Vagy mondhatnám azt is, hogy hiába veszed meg a művészellátóban a legdrágább, legjobb minőségű dolgokat, ha nincs tudásod, hogy hogyan használd őket, akkor akár egy mezei ceruzával is rajzolhatsz, nem fog különbséget tenni.
 
Szóval... lényegében arra akarok kilyukadni, hogy mivel sok amatőr alkotás van, ami minőségileg lehet, hogy nem a legjobb, attól még nem kell elítélni az egész rendszert. Az egész amatőr játék gyártást, vagy az összes anime stílusú alkotást, az összes vocaloid dalt. Csak olyan példákat hoztam amiket... szeretnek fikázni az emberek. De valahol mindenkinek el kell kezdenie, el kellett kezdenie. Különben soha nem lenne jó abban amit csinál. Ha mindenkit megakasztunk az amatőr fázisban a fikázással, akkor ne várjuk a későbbiekben minőségi munkákat. Meg úgy igazából semmit.
 
Persze ott van a probléma másik fele, mikor egy szemmel láthatólag amatőr, naggggyon kezdő (nem akartam ezt a szót használni, de a jobb megértés érdekében meg kell tennem: béna) emberkét az egekig dicsérnek amitől aztán kissé a fejébe száll az illetőnek a dolog. Nem könnyű megtalálni az arany középutat, de sosem lehetetlen. De ehhez mindkét fél részéről kell valami. Az egyik oldalról a türelem, a másikról az önkritika.
 
 
- Yui
2018.07.27. 17:00, Yui Vissza a bloghoz
6 hozzászólás
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások
Idézet
2018.08.02. 14:49
Yui

 

Köszönöm! ^^
 
Én próbálkoztam normálisan megcsinálni azt a grafikát, de tényleg! xD Ha többet foglalkozok vele, akkor valószínűleg idővel majd jobb lesz, mert már most látom, hogy hol rontottam el, mire kellett volna figyelni. Majd egy legközelebbi projectet már úgy kezdek el, hogy figyelembe veszem ezeket. Ha lesz legközelebbi project. ._. Ezt már túl nagy munka lenne átalakítani, meg egyelőre nem hiszem, hogy olyan nagy változtatásokra lennék képes ezügyben. Annyit nem fejlődtem még ilyen kevés idő alatt. xD
Idézet
2018.08.02. 04:12
Ao
Tuti ez az egész, ügyi vagy! Látszik, hogy baromi sok munka van benne! Kicsit emlékeztet a régi Mariora, imádtam vele játszani. :D  Ha egy játéknak szép a grafikája, az mindig egy erős pont, elvégre vizuális dolog. Ugyanakkor erre is rá lehet mondani, hogy “A külső megfog, a belső megtart”.
Idézet
2018.08.01. 19:28
Yui

 

Jaaj, a régi rohamot okozó effektek, emlékszem rájuk, haha xD Az embernek kifolyott a szeme egy-egy jelenet láttán, meg mikor a legelképesztőbb színeket tudták használni a pályák felépítésekor. Nagyon nosztalgikus és egyben valahol mai szemmel nézve kissé talán humoros is az az időszak. De bírom. :D
 
Ahol a grafika jó, tetszik, megfog, de a játék egy nagy nulla egyébként... Én mindig úgy állok neki az ilyeneknek, hogy szeretni akarom, mert olyan jó hangulatot teremt, így megpróbálok vele játszani és aztán olyan csalódásokat tudnak okozni :\ (The Witcher, Dark Souls... neöljetekmeg)
Idézet
2018.08.01. 15:58
Imolka

Nagyon szívesen, igazán megérdemelted a dicséretet! ^^ 

Értelemszerűen előny, ha egy játéknak nagyon szép grafikája van, de én szerintem valahol ez egyfajta szűklátókörűségre is utal, amikor pusztán ezért nevez szarnak valaki egy játékot. Főként úgy, ha még csak ki se próbálta azelőtt. A másik kedvencem meg a régi játékokkal én nem játszom típusú emberek csoportja, bár ezek a személyek gyakran az előbbiek csoportját is képzik. 

Természetesen van példám arra, ha egy játék olyan régi, hogy a villanó fények benne konkrétan epilepsziás rohamot is okozhatnak, illetve full grafikás játékra is van nem egy példám, amiben a grafika ötös, de játékélmény az nulla, ráadásképpen tele van hibákkal.

Idézet
2018.07.28. 11:32
Yui

 

Köszönöm, nagyon jól esett ez most, tényleg! ^^ Sokat lehet vele szenvedni. Választhattam volna azt is, hogy a programmal jött grafikát használom, vagy valami editet leszedek a netről, de... Valahogy nem tudtam hajlani rá. Ennél a projectnél nem. Meg amúgy sem illett volna hozzá.
 
Az egyszerű grafika problémát én a régi játékoknál érzékeltem. Vegyük mondjuk a NES (vagy SNES vagy akár Gameboy) játékokat. Úgy néznek ki ahogyan, nem tehetnek róla, akkor az volt a megszokott, a grafika is limitelve volt a konzol miatt, de basszus, nagyon jó játékokat csináltak akkor is. Erre jönnek a grafika buzi mai gamerek és: mi ez a szar? Hogy néz ki? Biztos nem tudnék ilyennel játszani. Én meg csak nézek, hogy, igen? Neked a grafika határozza meg, hogy a játék jó-e vagy sem? Ez szomorú.
 
Minecraft esetében először én is néztem, hogy ez mi ez. De mondjuk nem a grafika miatt, csak nem értettem mi ez a program, mi a lényege. xD Aztán idővel ahogyan nézelődtem a neten láttam, hogy egyesek mit képesek művelni vele és pislogtam csak, hogy ez biztosan ugyan az? Wow. Eléggé meglepett.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások
 

A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek bele kell néznie! Kattints és tedd meg Te is! Szeretettel várok mindenkit!    *****    Találkozz SZEMÉLYESEN a SKAM sztárjával Budapesten!!! - Nézd magyar felirattal kedvenc SKAM sorozataid! - SKAM SKAM SKAM    *****    PIKKIN SHOP - Márkás cipõk, jó árak! - VANS, NEW BALANCE, CONVERSE, NIKE, PUMA, LEVI'S - KATT A CIPÕKÉRT!:)    *****    Írásaim, Verseim, Gondolatok ~ Norina Wallace Oldala    *****    Sok asztrológiai és ezoterikus olvasmány,szoftverek,horoszkóp megrendelési lehetõségek diplomás asztrológustól! Kattints    *****    A legmenõbb mandalás póló a tied lehet! Kattints ide!    *****    A legjbb cicás póló a Pólómánia oldalán! Kattints!    *****    Horoszkóp minden érdeklõdõnek, diplomás asztrológustól. Rendeld meg, a nagyon részletes analízist és 3 év elõrejelzést!    *****    Gyémánt Erika blogja. Gyere és nézz be!    *****    Tarot kártyajóslás kedvezményes áron - Norina Tarot.    *****    Egy jó receptet keresel? Kattints, és válogass, a jobbnál jobb receptek között!    *****    Írásaim, Verseim, Gondolatok ~ Norina Wallace Oldala    *****    Kiket várunk nagyon? ismerd meg a keresett és canon karaktereinket :)    *****    "Nekem nem kell a valóság! Én varázslatot akarok!" - Tennessee Williams    *****    Írásaim, Verseim, Gondolatok ~ Norina Wallace Oldala    *****    Mit érez irántad? Miért viselkedik úgy, ahogy? Megcsal? - A Tarot kártya tudja a választ! Norina Tarot    *****    <<< szerepjáték - szerepjáték - szerepjáték - szerepjáték - szerepjáték - szerepjáték - szerepjáték - szerepjáték >>>    *****    AemyDesign.hu teljes kódolt designek gportalra és wordpressre, kódok, tutorialok. képek - AemyDesign.hu - AemyDesign.hu    *****    Blog, regények, hangulatok, zenék, vagyis minden, ami egy kicsit én, egy kicsit Nova-Time    *****    ÉS MI LESZ AZ ÁR, AMELYET MEG KELL FIZETNI MÁGIÁÉRT? MIRE LEHET KÉPES EGY DRUIDA, KI HOSSZÚ ÁLOMBÓL ÉBRED?